30 de maig 2016

RECONEIXEMENT JOVES PROMESES I HORSEBALL

Els guardonats
El passat 16 de març 181 esportistes gironins d'entre 14 i 18 anys van assistir a la segona edició de la gala de reconeixements de l'esport gironí. Les categories que es van reconèixer en aquests premis van ser: atletisme, bàsquet, ciclisme, esquí, gimnàstica artística, halterofilia, hanbol, hípica, judo, korfbal, motociclisme, natació, patinatge, piragüisme, rem, rugbi, tennis, vela, salvament i socorrisme. Els premis eren per mèrits individuals
Ens centrarem en una de les esportistes que va ser guardonada, es diu Janis Salinas Cuesta. El premi que se li va lliurar va ser per haver fet podi al campionat d'Espanya de horseball.
Que és el horseball?
El horseball o bàsquet a cavall és un esport eqüestre d’equip, enfronta  dos equips formats d’entre 4 o 6 jugadors amb els seus respectius cavalls o eugues. Dins del terreny de joc només hi pot haver 4 jugadors per equip. L’objectiu del joc és fer el màxim de cistelles en el camp contrari.
La pilota fa 65 cm de circumferència amb sis nanses de cuir
La Pilota
Hi ha diferents categories segons l’edat; Poussins sub-10 (de 8 a 10), Benjamins sub-12 (de 10 a 12), sub-14 (de 12 a 14), sub 16 (de 14 a 16) i Sèniors. Dintre de Seniors es poden diferenciar diferents categories; Femení Elit, Femení Segona, Elit, Segona i Tercera.
Les hípiques properes on es pot practicar aquest esport a les comarques gironines; Centre eqüestre les Alforges situada a Camós, Can Costa situada a Banyoles, Club hípic Banyoles, situada també a Banyoles i Club horseball la Garrotxa situada a Olot.


Introducció a la nostra entrevistada:
La jugadora es diu Janis Salinas Cuesta. Ella jugava a l’equip Alforges A on juntament amb els seus companys van quedar segons a la lliga catalana i la tercera plaça a l’Open internacional les Alforges i al campionat d’Espanya.

-Quan vas començar a jugar al horseball?
-Vaig començar a jugar a horseball als 11 anys a l’hípica  les Alforges.     

-Qui o què et va inspirar per començar a jugar en aquest esport?
-Em va inspirar una exhibició que vaig veure a Fontajau quan tenia 10 anys.

-Tens el teu propi cavall? I si és que sí,  quant et costa mantenir lo?
Janis Salinas en plena competició
-No sóc propietària de la meva euga, és cedida això vol dir que jo no soc la propietària però la munto i la cuido jo. Només he de pagar el transport i federar-la.

-Et resulta molt car fer aquesta activitat, reps alguna ajuda?
-És costos però m’ajuden a pagar els meus pares, i com que tampoc que de fer una inversió molt gran no em resulta cap problema.

- Quant temps portes jugant amb el cavall i quina relació hi tens?
-Amb aquesta euga porto 1 any jugant amb ella, l’hi tinc molt d’afecte i ella ja em reconeix i sap que sóc jo qui la cuida, per tant entre nosaltres hi ha molt d’estima.

-Què ens podries explicar sobre el teu equip?
-Vaig estar jugant amb Alforges A durant 2 anys, aquests dos anys gràcies a ells he pogut millorar la meva tècnica i he pogut arribar a objectius com anar al campionat d’Espanya o fer podi a la lliga catalana. Ara estic a l’equip d’Alforges B per ajudar a les meves companyes a fer podi en la categoria de sub-16 i poder anar a jugar el campionat d’Espanya.

-Quants títols has guanyat en el temps que portes jugant a horseball?
-A les temporades anteriors de la temporada 2013-2014, no vam guanyar res tot i que hi vam posar molt d’esforç. En la temporada 2013-2014 vam guanyar la lliga i l’open internacional ciutat de Banyoles. En la temporada 2014-2015 vam quedar segons a la lliga, tercers a l’open internacional ciutat de Banyoles i tercers al campionat d’Espanya. Aquesta temporada 2015-2016 ens hem classificat pels “playoffs” de la lliga.

En conclusió podem dir que el horseball és un bon esport per practicar, ja que tens contacte amb un animal, en aquest cas el cavall, i també fas equip i ho disfrutes més. Encara que dins el camp hi hagi molta rivalitat entre els dos equips , fora del camp es porten d’allò més bé.
                                                    Judit de los Llanos i Janis Salinas

2 comentaris:

  1. Un esport molt interessant ja que és poc comú i no és gaire reconegut!

    ResponElimina
  2. Un esport molt interessant ja que és poc comú i no és gaire reconegut!

    ResponElimina