1 de juny 2015

Ens acomiadem d'una professora excepcional


Marisa Dalmases
Tots la coneixem, forma part de la casa des de fa molts anys i ens ha donat classes de literatura i llengua castellana i a més a més, coses que no estaven als llibres; valors,ser millors persones....
Trobarem a faltar veure't pels passadissos, les teves classes i l'essència que aportes a l'institut, perquè aquest any ha arribat l'hora de jubilar-te...

1.- Quina és la teva formació?
Sóc llicenciada en Filologia Hispànica.

2.- Com gestiones la disciplina a classe?
A l’hora de gestionar la disciplina, tendeixo més a tenir una relació distesa amb els alumnes. Quan m’enfado, m’enfado, però en general m’agrada la comunicació i la bona relació amb els alumnes.

3.-Què en penses, de l’educació actual?
La situació és complexa. La societat hauria de valorar molt més el món de l’educació i s’haurien d’inculcar  més valors als alumnes per part de la família. També estaria bé comptar amb més professorat per atendre la diversitat dels alumnes.

4.- Tens alguna anècdota que t’hagip  passat a classe i encara recordis?
Un moment  que em va marcar positivament  va ser en un   acomiadament de final de trimestre, per Nadal, que després de lliurar   les notes, a l’hora de marxar, tots els alumnes es van acomidar de mi amb un petó, cosa que  no m’havia passat mai. Amb aquells alumnes, que feien 2n d’ESO i que van ser la meva primera generació al Sobrequés, encara ens veiem i relacionem.

5.- Quines són les teves aficions?
M’agrada molt cantar, de fet canto en una coral. També m’agrada molt llegir, estar amb la família i els amics…

6.- Per què vas decidir ser professora?
M’agradava l’arquitectura, m’agradava la perruqueria...al final em vaig decantar per Filològia Hispànica.

7.- En algun moment t’has plantejat deixar el món de l’educació?
Quan va començar l’ESO va ser molt dur perquè la primera generació que vam tenir va ser molt difícil (jo treballava aleshores en un altre institut). Em vaig plantejar pasar-me a primària. Vaig preguntar fins i tot a inspecció si el pas era posible i m’hi van posar moltes dificultats i m’ho vaig treure del cap.

8.- Gustos:
Música: Música clàssica. Els músics  que podría destacar són: Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven,  Richard Wagner… 
Llibre: L’últim llibre que m’he lleigt ha sigut “Los armarios negros” de Joan Manuel Gisbert. Me l’ha passat una alumna de 2n d’ESO perquè a ella li havia agradat molt. Recomanable per a tot aquell que li agradi el misteri.
Pel·lícules: Acabem de veure, amb els alumnes de 2n d’ESO, “La lengua de las mariposas”. És una bona pel.lícula. 
Marisa, gràcies per tots aquest anys que ens has donat, i gràcies també, per guiar-nos en els nostres camins.
Bona sort!

Maria Hidalgo, 4A

3 comentaris:

  1. La Marisa ha sigut una de les millors professores que (jo) he tingut. Per això et desitjo la millor sort del món. Fins a reveure!

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Molt interessant l'entrevista i espero que la jubilació vagi molt bé!

    ResponElimina