11 de maig 2015

Maribel Vila, la infermera de l'institut
Maribel Vila

El dia 24 de març del  2015 vam anar a fer una entrevista a una nova incorporació que s’ha fet aquest any el nostre institut i que ens va semblar interessant publicar-la per poder donar a conèixer la seva feina. L’entrevista va anar destinada a l’infermera de l’institut.
Ella es diu Maribel Vila i està treballant al nostre centre per poder atendre qualsevol dubte sobre salut dels alumnes.

-En què consisteix la seva feina en aquest institut?
La meva feina consisteix bàsicament a solucionar els dubtes de salut que es qüestionen els alumnes.
-Quina formació té?
Vaig estudiar infermeria, també tinc una llicenciatura i he fet diferents estudis de grau.
-Com podrien contactar els alumnes interessats amb vostè?
    És molt fàcil trobar-me ja que senzillament vinguen a la consulta oberta pot contactar amb mi, sinó, a través dels tutors estan tots informats sobre el meu servei i tots els alumnes els poden demanar horaris i lloc per buscar-me.
-Com pretén enfocar les seves xerrades, reunions…
    Normalment l’adolescent és el que enfoca la xerrada. Jo el que intento és que el pacient es senti còmode. Intento començar explicar els hàbits cuotidiants en un adolescent, que dormi suficient, bona alimentació,... a partir d’aquí l’enfoco d’una manera o d’una altra.
-Se sent còmoda amb els alumnes que han utilitzat el teu servei?
Sí, estic molt contenta, encara que penso que el servei està poc aprofitat, ja sigui perquè la gent no el coneix, perquè els fa vergonya,...
-Podria explicar alguna anècdota?
Anècdota en concret no, però un fet molt curiós és que els estudiants mai venen sols, sempre van acompanyats d’un amic/amiga
-Se sent bé amb el professorat de l’escola?
Sí, encara que els conec poc, segurament molt professors no estan assabentats del servei que ofereixo.
-Se sent integrada al centre?
    No, com he dit abans molt professors no em coneixen ja que només vinc un dia a la setmana una estona i estic en una sala i no vaig a la sala de professors. Estic molt agraïda a la direcció que m’ha facilitat l’acolliment en el centre.
-Quins temes han estat els més tractats per vostè?   
    Els temes més tractats són sobre l’alimentació, sexualitat, piercings, ansietat, desenvolupament del cos, etc.
-Creu que els alumnes utilitzen el servei correctament?
Sí, no m’he trobat cap alumne que vingués i em preguntés sobre el temps, sempre m’han preguntat temes correctes. Torno a dir que crec que el servei està poc aprofitat.
-Creu que totes les escoles/instituts haurien de tenir una persona com vostè per solucionar aquests problemes?
Sí, ara casi tots els instituts tenen aquest servei.
-Per quins motius creu que els alumnes l’anirien a buscar a vostè i no a un metge del cap?
Perquè és fàcil ja que estic en un lloc visible i tant sols amb entrar el meu despatx pots solucionar el dubte que tens. També perquè els alumnes saben que és totalment confidencial com per exemple en el cap no t’atendran sense l’acompanyament d’un adult i en mi pots venir pel teu compte.

Moltes gràcies per la seva atenció.   


Maria Farrés i Mariona Callís

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada