24 de gen. 2018

ENTREVISTA A LA SARA ORTIZ



Sara Ortiz,actual professora de batxillerat i ESO ha realitzat amb els seus alumnes uns diorames que estan exposats a la biblioteca Carles Rahola de Girona
L’hem entrevistat per saber més sobre ella i el seu projecte.

-QUIN ÉS EL PROJECTE, QUE HEU  EXPOSAT A LA BIBLIOTECA?
Ens vam inscriure en un concurs de pessebres a principi de curs amb els alumnes de 1r d’ESO i quan els vaig plantejar fer un pessebre no els va motivar gaire la idea i vam mirar d’adaptar-ho a un pessebre una mica més modern. Va sortir la idea de fer els diorames  i representar-los amb escenes de Nadal.


 - QUINS MATERIALS HEU UTILITZAT?EN QUINA TEMÀTICA US HEU INSPIRAT?
Hem utilitzat  cartolines per fer els dibuixos amb la tècnica de punta fina i cartolines de color per donar un toc de color, cartró plom per aguantar dretes les figures.
Ens hem inspirat amb el pessebre tradicional, ells em van demanar si podien portar el pessebre tradicional a escenes més contemporànies.

- QUIN ÉS EL PROCÉS QUE HEU SEGUIT?
Primer vam triar la idea i les tres escenes que volien representar, a partir d’aquí la gent que  anava acabant  l’altra activitat , agafava un A3 i  feia  els pessebres que els  agradaria representar. Jo me'ls vaig emportar i vaig fer com un còctel i vaig ajuntar els esborranys de tots.Cada idea l’hem intentat transformar amb un pla de profunditat diferent.Vam fer grups de 5 persones i van crear el diorama.

-QUINS PREMIS HEU OBTINGUT?
Hem obtingut un 2n premi del concurs que fan de pessebres a escoles i instituts, hi havia un requisit que havien de fer un pessebre tradicional i com que nosaltres no vam complir del tot aquest requisit potser per això no vam optar al 1r premi.
Pel premi ens van donar un trofeu i un val amb diners.

-A QUINA ASSIGNATURA HO HEU PREPARAT?
L’hem preparat a l’assignatura d’arts visuals i plàstica de 1rESO

-COM US VAU INFORMAR QUE FEIEN AQUEST CONCURS?
Mirant a la casella d’activitats de l’Ajuntament de Girona per escoles i instituts i vaig esta mirant per àmbits de visual i plàstica i vaig veure que hi havia el concurs de pessebres

-QUINA ÉS LA TEVA FEINA ACTUAL?COM ES QUE VAS DECIDIR SER-HO?
La meva feina actual és de professora de visual i plàstica a l’ESO i de totes les assignatures del batxillerat artístic.
Des que tenia 13 anys jo anava a un taller d’arts plàstiques com a extraescolar i com vaig ser més gran vaig començar a ajudar a fer de monitora i des dels 14 al 30 anys vaig ser monitora d’aquest taller.Vaig estudiar Belles arts i després vaig decidir ser professora

-QUÈ FAS EN EL TEU TEMPS LLIURE, FAS ALGUNA COSA  RELACIONADA AMB LA TEVA FEINA?
Fa 7 anys que sóc mare i això ja m’ocupa molt del meu temps lliure però durant aquest temps he anat fent cursets de gravat,i quan vaig de viatge, faig un diari amb dibuixos en comptes de fer fotografies i tot el que puc fer de manualitats com ara amics invisibles, regals...ho aprofito

-AMB QUINS CURSOS SÓN ELS  QUE T’AGRADA MÉS TREBALLAR?
De fet amb tots,com que ja fa temps que treballo amb totes les edats.Amb cada edat has de fer un paper diferent i les coses s’han d’explicar de diferent manera,però totes les edats tenen coses bones i dolentes.

-QUÈ ÉS EL QUE MÉS T’AGRADA DE L’ART?
El que més m’agrada de l’art és que el pots fer servir per expresar-te i comunicar-te, és com una teràpia de que tu crees, quan acabes de fer una obra o alguna manualitat et sents orgullós amb tu mateix.Per mi crear i fer art em fa sentir millor i al contemplar art hem fa créixer i m’ajuda a deixar-me anar, és a dir, sentir-me lliure i poder expressar el que sento.

Moltes gràcies Sara per haver respos aquestes preguntes.
                                                                                                 Meritxell Teodoso i Jana Gil
                                                                                                                       3rC

4 comentaris:

  1. La entevista es molt interesant

    ResponElimina
  2. Està molt bé l'entrevista.

    ResponElimina
  3. aquesta entrevista esta molt ben elaborada i esta molt be ja que esta molt ben ordenat amb les preguntes i la foto a dalt a la dreta esta molt be ja que visualitzes la foto el primer instant

    ResponElimina