1 de juny 2017

LONDON EXCHANGE: LA NOSTRA EXPERIÈNCIA A ANGLATERRA!

Baixant al metro!
En publicacions anteriors vàreu poder llegir com va començar l’experiència d’aquest intercanvi, és a dir, quan els alumnes anglesos varen venir a fer la seva estada a Girona. I ara, després de tornar d’Anglaterra, us explicarem com ens va anar a nosaltres per Gran Bretanya.

DIA 1
Dimecres 26 d’abril

El que va ser el primer dia va ser sense dubte el més emocionant. El dia abans havíem acabat de preparar les maletes i havíem dormit poc pels nervis. Ens vam trobar tots plegats a l’aeroport a les 11 i, després d’acomiadar-nos de la família, vam emprendre el trajecte d’anada. Per alguns era el nostre primer vol i estàvem molt emocionats. Quan vam arribar a Ingatestone les famílies ja ens estaven esperant.

DIA 2
Dijous 27 d’abril

Fotografia des del Thames
Aquest va ser el dia més intens ja que vàrem visitar els llocs més famosos, emblemàtics i reconeguts de Londres (tampoc tots, teníem només un dia). Prenent l’escola com a punt de partida, vam agafar diversos trens i metros fins arribar a la nostra primera parada: el Natural History Museum. Es tracta d’un dels més grans del món i compta amb una extensa col·lecció dedicada a diverses branques de la ciència (biologia, entomologia, geologia, botànica…). El que més destaca són els esquelets de dinosaures que es troben repartits per tot el museu. Després d’això, vam dinar i vàrem emprendre el trajecte de camí al London Eye. Al llarg d’aquest, vàrem passar pel Buckingham Palace, un enorme palau que fa la funció de ser la residència oficial de la reina i on a l’entrada del qual vam poder veure els famosos soldats anglesos. També vam veure el Big Ben, el rellotge més famós del món i les Cases del Parlament. Vam tenir una gran sorpresa perquè en la zona on es troba el Big Ben s’havia produït un atemptat, aquell d’un home amb ganivets, però no va ser problema perquè llavors, amb més control policial, vam estar més segurs. I finalment vam arribar al London Eye. Va ser més que impressionant, sens dubte una  experiència que repetiríem. Londres és una ciutat preciosa, si a més la veus des d’aquesta perspectiva, ens trobem que tot resulta espectacular. I això és el que ens va passar!  Vam fer moltes fotos i en general ho vàrem passar molt bé. En sortir de la gran nòria vam pujar a un vaixell que ens va fer una petita ruta pel riu Thames i vam tornar cap a casa.

DIA 3
Divendres 28 d’abril

L’endemà d’un dia tan intens la cosa va anar més relaxada. Novament ens vam desplaçar fins a Londres i després d’una hora i escaig on vam poder anar de compres tot sols (on per cert alguns vam visitar ChinaTown!) vam fer un tour guiat pel Teatre de Shakespeare. Bé, no l’original perquè es va cremar, però sí una reconstrucció que respecta els elements de l’original. Va ser una visita molt interessant que també ens va ajudar a conèixer de la mà del teatre, la ciutat i la societat de Londres de l’època. Tot seguit vam dinar ràpidament i vam agafar de nou trens i metros per a tornar a Ingatestone.

DIA 7
Dimarts 2 de maig

Buckingham Palace
Després d’un llarg cap de setmana de tres dies on cadascú va fer diferents activitats amb les seves famílies, va arribar el dimarts. Va ser un dia bastant tranquil. A les 10 vam anar a l’Ingatestone Hall, una gran mansió del segle XVI que es va fer construir per William Petre i que a dia d’avui encara està a les mans de la seva descendència. Vam tenir un guia molt simpàtic que ens va fer la visita en anglès i ens va explicar històries i curiositats molt interessants. Per a concloure les activitats amb l’escola vam fer una classe de xinès durant una hora. Ens vam dividir en dos grups i el que vam fer va variar en funció de la professora. No obstant, per resumir, la professora ens va explicar les coses més bàsiques (colors, com dir hola i adéu, etc.) i ens van introduir una mica la seva cultura.

DIA 8
Dimecres 3 de maig

Museu d’Història Natural
El dia 8 vam anar novament a la capital. Primer vam anar per grups acompanyats del professor responsable a fer compres pel Candem Market, un gran mercat on es venen coses de tot tipus i que destaca per ser barat, per poder regatejar el preu i pel seu deliciós menjar. Un cop vam treure uns quants bitllets de la cartera, vam anar a veure el musical Kinky Boots a l’Adelphi Theatre. Kinky Boots és un espectacle musical que mitjançat una història real pretén transmetre a l’espectador el valor de l’amistat i la tolerància envers altres orientacions i pensaments. Personalment, a nosaltres dos ens va agradar molt i podem destacar l’escenografia i la interpretació dels actors i actrius. Vam trobar que és un espectacle molt amè i divertit.

DIA 9
Dijous 4 de maig

El dia abans de tornar cap a Girona vam visitar la famosa ciutat universitària de Cambridge. Primer vam fer visita lliure per veure les universitats a peu, però estaven totes tancades perquè es trobaven en període d’exàmens. Tot i així, només l’exterior val la pena de veure, tenen unes façanes espectaculars. A continuació vam pujar a unes barques per grups. Cada barca era conduïda per una persona que amb un gran pal anava empenyent-la perquè és mogués alhora que ens explicava curiositats. Era súper-relaxant! Hauria pogut estar-m’hi cinc hores, una mica més i m’adormo de tan tranquil·litzant que era.

DIA 10
Divendres 5 de maig

I finalment va arribar l’últim dia! Després d’una lliçó de cricket ens vam acomiadar els uns dels altres i vam agafar el bus de camí a l’aeroport. Tot va anar normal, vam emprendre el vol i vam arribar a Girona aproximadament a les 6, on després de deu dies ens vam retrobar amb les nostres famílies!

Per últim voldríem agrair al professorat, sobretot a la Romi Massagué que ha fet possible aquest intercanvi; gràcies per la feina i l’esforç fets!

Àlex Castro Pizarro i Adrià Hernández López

1. Quins dies més divertits! Us vaig trobar molt a faltar, segur que ho vareu passar molt bé! Jo no vaig poder-hi anar però, ja m'ho heu explicat tot i per el que es veu segur que va ser molt divertit, aquí també ens ho vam passar bé! Les fotos son molt xules, i el text així escrit com si fos un diari m'agrada molt!

2. Gracies a l'article ara ja sabem tot el que vareu fer a Londres, encara que m'hagués quedat aquí, m'encantaria haver-hi anat, molt interessant!

3. Aquest any tinc jo l'oportunitat d'anar a Londres, ara tinc moltes ganes i després de llegir com us va anar en tinc més. Gràcies per fer un diari tan bo.