6 de juny 2016

4t ESO A LA CERDANYA: UN BON PROJECTE DE RECERCA

Fent la caminada
Els dies 7, 8, 9 i 10 de març, alguns alumnes de 4t d’ESO vam anar a fer un viatge a la Cerdanya, com a treball de síntesi en substitució del viatge de final de curs. Durant aquest viatge vam poder estar en tres comarques de Catalunya diferents i vam visitar algunes de les seves ciutats. També vam poder practicar diferents esports, que són de muntanya i no els podem fer normalment. Ara us explicarem el nostre dia a dia durant aquest petit viatge:

DILLUNS 7 DE MARÇ (DIA 1)
Les mines de Cercs
A les 8h del matí, vam agafar l’autobús i vam posar rumb a Cercs. Després de 2h de viatge vam arribar al nostre primer destí, les Mines de Cercs. Allà vam tenir l’oportunitat d’entrar a una mina, visitar el museu i una casa d’un dels treballadors de la mina, va ser genial i ens va agradar molt, sobretot quan vam entrar a la mina i ens van fer una simulació de l’ explosió que va haver-hi al 1975, ens vam espantar. Tot seguit, anàrem a Gòsol on vam començar la nostra caminada cap a Josa del Cadí. Durant la ruta, vam tenir
l’oportunitat de trobar neu i poder tastar-la. Al cap de 3 hores caminant, estàvem molt cansats i per fi vam arribar al nostre destí, un petit poble de muntanya amb un campanar al cim. A continuació, vam agafar l’autobús per anar a Llívia, on ens donarien els esquís. Finalment, ens vam dirigir cap a Queixans on descansaríem als nostres bungalous.

DIMARTS 8 DE MARÇ (DIA 2)

A les 7h del matí, morts de son, ens vam llevar i per fi ens vàrem vestir per anar a esquiar. Cap a les 8:30h, després d’haver esmorzat, vàrem agafar l’autobús i dirigírem cap a Font Romeu. Allà ens vam trobar amb els monitors, que eren molt enrotllats, i ens vàrem separar per grups depenent del nivell que teníem. A les 14h vam parar per dinar i després continuàrem esquiant els del grup mitja ens van portar a una pista que li deiem “Sesamo Aventura” que era un circuit  per a nens petits. Tot seguit, anàrem a visitar el forn solar d’Odeillo, que ens va semblar molt avorrit 😩. Allà ens van passar un vídeo sobre el funcionament del forn i ens varen explicar i posar exemples sobre el que aquest produïa. Finalment, tornàrem  als bungalous.

DIMECRES 9 DE MARÇ (DIA 3)

Ens tornàrem a llevar a les 7h del matí amb el “Puidi Puidi” (alarma del mòbil), tot adormits vam anar a esmorzar i tot seguit ens iniciàrem a la nova aventura. Ens vam dirigir a Les Angles on vàrem fer el segon dia d’esquí. Per dirigir-nos a les pistes vam pujar amb el telecabina, ens va impresionar veure tot el que havíem de pujar. Tot i que al matí feia bon temps, més endavant es va crear una gran tempesta de neu que ens impedia esquiar correctament, quina llàstima! A l’hora de dinar, després dels entrepans vam tenir la oportunitat de tastar alguna cosa calenta, una xocolata desfeta. Tot seguit, vam anar a Puigcerdà on vam fer una gimcana  que consistia en buscar carrers i  places per tot el poble. Quan vam acabar vam anar a tornar els esquís a Llívia. I finalment, vam tornar a Queixans.

DIJOUS 10 DE MARÇ (DIA 4)

Ens vam llevar al matí, i una gran sorpresa ens esperava per esmorzar, per primer cop ens van posar Nutella. Tot seguit, tornarem als bungalous a fer les maletes i en acabar, ens vàrem dirigir cap a la Seu d’ Urgell. Allà vam fer una petita gimcana, i quan vam acabar vam anar a fer un vol i a prendre alguna cosa. A les 11h anàrem al Parc del Segre on vam fer ràfting i piragüisme. A les 15h vam començar a pujar a l’autobús per tornar cap a Girona. A mig camí ens vam parar i vam baixar de l’autobús, els professors ens van donar coca i xocolata que havien comprat com a recompensa pel nostre comportament en aquest viatge. Cap a les 18h arribàrem a Girona i cadascú marxà a casa seva.

En aquests quatre dies que vam estar a la Cerdanya vam aprendre moltes coses, tals com, conviure amb altra gent, diferents esports per practicar a la muntanya i nous llocs per visitar. A partir d’aquest viatge vam fer el treball de recerca i l’exposició oral amb informació que havíem recollit durant la nostra aventura.

El divendres, tornant del viatge, vàrem passar una enquesta a tots els participants d’aquest projecte:a una gran part dels alumnes, els va agradar, tot i que n’hi va haver alguns a qui no va acabar de convèncer.
També vam preguntar si la tornarien a repetir i molts d’ells van dir que si, però haguessin preferit un viatge de final de curs com els d’anys enrere.
Va ser una experiència genial!