14 de març 2016

EEYP ROTTERDAM

Del 14 al 20 de febrer, es va celebrar a Rotterdam la 10a edició de l’EEYP, on hi vam participar 6 alumnes del centre. L’EEYP és una organització que pretén connectar joves de tot Europa mitjançant l’anglès, per crear solucions als diferents problemes que poden presentar-se a l’EU.
Acabades d’arribar de l’aeroport, vam fer una presentació cultural explicant les tradicions del nostre país. Vam poder veure els costums de les altres cultures i vam fer un sopar a base de plats típics dels altres participants.

A partir del dilluns, va començar la feina de veritat! Ens aixecàvem cada dia a les 7, i després d’un esmorzar de forquilla i ganivet, caminàvem durant 1h cap a la universitat. Allà ens dividíem per committees( Foreign Affairs, External Economic Affairs, Internal Economic Affairs, Constitutional Affairs, Migration, Energy and Infrastructure i Social Care) i ideàvem solucions als problemes que prèviament havíem trobat. Debatíem els punts febles i els forts de les nostres “lleis” per finalment escriure una resolució que hauríem de presentar davant tot el parlament.
Finalment, divendres, el dia de la General Assambley vam posar en comú les resolucions, votant a favor, en contra o abstenció. Havíem de defensar les nostres idees i atacar les altres, debatent a peu dret fins a trobar la resposta que satisfeia les nostres preguntes. Era ben bé com en un Parlament de veritat.
  Això de viure en un vaixell tenia el seu què: a la nit, ens trobàvem tots al bar, i jugàvem a cartes mentre parlàvem anglès. Vam descobrir el menjar holandès, i els seus supermercats, que tenen una varietat increïble de productes. Vam tenir l'oportunitat de parlar amb polítics especialitzats en els nostres temes i  amb gent holandesa reconeguda al país.
  Però també hi va haver alguna cosa negativa...
Treballàvem 15 hores i en dormíem només 6, hem menjat durant una setmana pa amb mantega i pernil dolç per dinar, però s’ha de dir que el sopar no estava malament. Això no era problema, ja que la tornada d’una hora de la universitat a l’hotel, ens feia baixar el menjar. Amb un vent que es feia notar, i dies en què quasi nevava ens vam adonar què era ser holandès.
L’últim dia, abans d’agafar l’avió, vam passar el matí a Amsterdam. Ens va sorprendre molt  com n'era, de liberal: museus de marihuana i barris sencers de prostitució semblaven la cosa més normal del món pels seus habitants. Ens vam enamorar dels seus canals i les seves cases estretes, però quasi morim atropellades per culpa de les seves bicicletes i els inexistents passos de zebra.
Al vespre vam agafar l’avió, enmig de pluja i unes quantes turbulències. Vam arribar a Barcelona a la nit, cansades, però molt contentes i satisfetes d’aquesta experiència increïble.

Thank you for the floor.