11 de maig 2015

Història de la fòrmula1


La fòrmula 1, existeix des de fa més de 50 anys, en concret des del 1950. Les primeres carreres eren per pobles i camins oberts.
El 1900, James Gordon Bennett, Jr, va establir la Copa Gordon Bennett de Carreres d’Autos a Europa, que atreia a competidors internacionals.
Louis Chevrolet, va convertir-se en la figura principal de les carreres als Estats Units i dissenyador dels carros de General Motors que portaven el seu nom.
Els primers Grans Premis
El 1906, la primera carrera va portar el nom de Gran Premi. Era organitzada pel Club de l'Automòbil de França (CAF), i la cursa,que es feia al més de juny, durava dos dies. El circuit, localitzat a Le Mans, tenia una forma més o menys triangular. Dels 32 participants que representaven 12 fabricants d'automòbils diferents, l'hongarès Ferenc Szisz va guanyar aquesta cursa de 1260 km amb un Renault.
Durant aquest període les carreres eren un assumpte altament nacionalista, amb alguns països organitzant curses pròpies però sense un campionat formal que les lligués entre si. Les regles variaven de país en país i de carrera en carrera, i típicament es regulaven sobre la base del pes màxim de l'automòbil, en un esforç per limitar el poder dels motors en limitar la mida de les mateix de manera indirecta.
Un factor clau per al triomf de Renault en aquest primer Gran Premi va ser l'ús de rodes desmuntables,la qual cosa permet el canvi de pneumàtics, sense necessitat de desmuntar-los.


El desenvolupament dels circuits
La majoria de les carreres es feien sobre llargs circuits formats per camins públics temporalment tancats. Aquest va ser l'origen del circuit de Gran Premi de Le Mans el 1906. Alguns dels més antics i destacats són el de la Targa Fiorio, que es corria en 93 milles, el circuit alemany Kaiserpreis, de 75 milles i el circuit francès Dieppe, de 48 milles.
El 1922 Itàlia es va convertir en el segon país a acollir una carrera utilitzant el nom de “Gran Prix” (Gran Prix de Monza). Bèlgica i Espanya, el 1924, van seguir aquest corrent. Actualment només a Montecarlo es realitza una carrera per camins públic del centre de la ciutat.
Aquest mateix any, es va formar l’Associació Internacional de Clubs d’Automòbils Reconeguts. Estava compost per diferents clubs nacionals de motor. Des de l’inici de tot, les curses es van córrer amb regles estrictes, que es basaven en la grandària del motor i el pes del vehicle. Però el 1928, es va establir una “Fórmula Lliure”, per la qual els organitzadors de carreres van decidir córrer-les sense cap limitació, per exemple, passar pel Pit Lane una nombre indeterminat de vegades.

Actualment una cursa la corren 20 pilots, dos per escuderia. Els deu primers classificats obtenen puntuació (25 punts el primer i 1 punt el desè). Al final de totes les curses, el pilot que obté més punts guanya el Mundial de Fórmula 1.



Arnau Robles i Aniol Soler 4B


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada