12 de maig 2014

INTERCANVI GIRONA- BÜREN

Projecte Comenius Literatour

Des del 5 al 10 d’abril els alumnes de 3er d’ESO vam  anar a Alemanya concretament a Büren a fer un intercanvi amb l’escola que s’anomena: Marutitius Gymnasium.

El perquè d’aquest intercanvi? El Projecte Comenius Literatour, un projecte de lectura: parlem de llibres, l’opinió, l’argument, què ens ha semblat, si el recomanaríem... Per això hem    creat un blog: http://literatour2013.blogspot.com.es/

Vam arribar el dissabte al migdia després d’unes llargues hores a l’avió. Un cop vam arribar a Düsseldoff,  els nostres companys ens esperaven amb molt d’entusiasme. Va ser una trobada plena d’emocions i pels que no coneixien el seu company una mica vergonyós. Vam passar el dia amb els nostres corresponents mentre ens feien una visita guiada. Després vam anar cap a Büren i cadascú se’n va anar a la seva casa i família d’acollida.
L’endemà, diumenge, vam passar tot el dia amb les famílies. Alguns vam quedar amb els nostres amics alemanys i vam fer diverses activitats: futbol, patinar sobre gel, balneari, trineu, de compres...

Dilluns per fi ens vam retrobar tots els catalans a l’institut, on vam assistir a classe amb els nostres amics i professors alemanys i a mig matí vam anar a visitar el poble on es troba l’institut, Büren. A la tarda teníem lliure i cadascú feia el que tenia planejat amb les famílies o amics.
Dimarts vam agafar l’autobús a primera hora del matí cap a Paderborn a un museu d’informàtica i a la tarda qui volia feia escalada i qui no una visita amb GPS  per la ciutat, però al final va ploure i no es va poder fer.
Dimecres vam estar tot el matí treballant sobre el projecte a l’institut: hi havia qui pintava lletres, qui feia un blog, qui gravava un reportatge i entrevistes, tot això en anglès. A la tarda teníem temps lliure.

I per finalitzar, el dijous el nostre últim dia a Alemanya vam anar cap a Essen a visitar un castell anomenat Villa Huegelen. Al migdia vam sortir cap a Dortmund on ens van deixar dues hores lliures per estar amb els nostres amics i poder comprar regals als familiars i cap a les set o així vam agafar l’avió i vam haver de dir adéu a Alemanya i a aquesta gran experiència, que se’ns va fer molt curta.

I a quarts de nou vam tornar a dir: Hola Girona!