21 de maig 2014

ENTREVISTA A LA NEUS HERAS



Sovint passem pel despatx de la cap d’estudis per motius diferents: exàmens, còpies, càstigs, algun dubte que tinguem, propostes... La gent veu  la cap d’estudis com una persona molt seriosa i molt important ja que la seva feina es dura, però al darrera d’aquesta figura de “dona dura expeditiva” hi ha una persona molt divertida, agradable, riallera i molt humana que ens ha ajudat molt en la nostra etapa d’adolescents i a qui trobarem molt a faltar!

1.-D’on ets?
Neus: sóc de Llançà, vaig marxar per estudiar i he viscut en diferents llocs: Barcelona, Girona...

2.-On vas estudiar?
Neus: vaig estudiar a Barcelona i voltants.

3.-Com vas començar a ser professora?
Neus: vaig començar molt joveneta, fent classes particulars a la meva veïna i a partir d’aquí vaig començar a fer més classes. També en el món de l’esport, la meva primera plaça en una escola va ser professora d’educació física a prop de Llançà, Vilajuïga, Palau...
Després vaig estar de mestra a una escola rural a Colera, tenia nenes de totes les edats i els ensenyava a tots el mateix. A tota l’escola hi havien 30 alumnes i 2 professors.

4.-T’agrada la teva feina?
Neus: m’encanta, de veritat, ho faria gratis i a sobre em paguen.

5.-Què t’ha portat i per què vas arribar a ser cap d’estudis al Sobrequés?
Neus: perquè quan en Pedro Cortés es va presentar de director, a mi, em va oferir ser la cap d’estudis.

6.-Coneixies d’abans el nostre director?
Neus: no, el vaig conèixer al Sobreques perquè tots dos estàvem al mateix departament i vam començar a fer la pàgina web de l’institut junts.

7.-Nosaltres hem investigat i hem descobert que també treballes a la universitat oberta de Catalunya, com vas arribar a treballar-hi?
Neus: mira, m’ho van demanar. Em van proposar fer de tutora als estudiants. Em van anar oferint tasques i ara dirigeixo projectes finals de carrera.


8.- Per què te’n vas d’aquest institut? Explica’ns el teu nou projecte:
Neus: m’han ofert dirigir un nou institut que obren a Sant Gregori. És un projecte que em fa molta il·lusió, és com si comencés absolutament de zero. És poder fer les coses com a mi i al meu equip ens agradi.


9.-El director l’any que ve també se’n va, no?
Neus: sí, es jubila.

10.-Neus, sabem que t’agraden molt les frases fetes. En tenim unes quantes aquí, però has d’acabar-les tu:

·         Em dones més feina que ... un cabàs de gats
·         Ets més “sosso” que ... un plat de guix


11.-Ens ha agradat molt fer-te aquesta entrevista Neus, que et vagi molt bé en el nou institut i, un cop més, et trobarem molt a faltar!
Neus: jo també us trobaré a faltar! El Sobrequés és casa meva. Si ara puc fer aquest nou projecte és gràcies al que he après al Sobreques perquè aquí ho he après tot. Per mi sempre serà casa meva. Us trobaré molt a faltar als alumnes i als meus companys i professors. Deixo molts amics, però marxo contenta. 

Bona sort!


Paulina Caamaño
Paula Fernández

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada