cartell de l' obra |
El divendres dia 9 de
novembre els alumnes de 3r ESO van participar en un taller de teatre.
La Raquel, l’actriu del taller, i en Marc, l’actor,
ens van introduir el tema ensenyant-nos el cartell i fent-nos reflexionar.
Després d’una reflexió ens van explicar que el significat del cartell era
l’equilibri d’un mateix amb la seva part femenina i la seva part masculina.
I en relació amb aquesta explicació vam fer un joc de rol que consistia
en el següent: la Raquel deia una paraula i nosaltres havíem de dir-ne una altra que ens
fes pensar en allò. La primera paraula va ser “feminitat”.
joc de mans |
Seguidament ens van
fer una prova que consistia en dir a la persona que tenies al davant els
defectes de l’altre sexe, en un torn les noies parlaven i els nois escoltaven i
uns minuts més tard canviaven. Ens van fer realitzar la mateixa prova però
variant el tema dos o tres cops.
A continuació, ens
van representar una obra de teatre, en la qual nosaltres podíem intervenir. El
noi representava un adolescent que s'enamora d'una noia, que era la germana del
seu amic. Ens van representar una cita en la qual el noi anava a buscar
la noia a casa per portar-la al cinema. Un cop hi arribaven discutien
quina pel·lícula volien veure, i acaben veient la que la noia havia triat. Al
sortir del cinema van comencen a tontejar i van acabar fent-se un petó. A
partir d’aquell dia el noi i la noia van començar a sortir com una parella
oficialment.
teatre interactiu |
Van estar sortint uns
anys i ella va quedar embarassada sense desitjar-ho. En aquell moment ella li
digué que volia avortar perquè no estava preparada per ser mare, El noi no hi
estava d'acord i es van barallar.Ell la va empènyer i la va fe caure. Llavors
en aquella situació tan incòmoda ell li intentà demanar perdó, ella no ho va
acceptar.
A partir d’aquell
moment els alumnes van representar els amics de cada personatge. Havien
d’aconseguir que cada personatge confiés molt en els alumnes per
explicar-los com anava la seva relació
de parella, per això feien preguntes adequades segons la seva confiança.
Finalment després de
totes les proves, per concloure el taller, els van fer reflexionar sobre el
taller i el seu significat, l’equilibri entre la part femenina i masculina d’un
mateix la igualtat de gènere, el respecte i comprensió cap a les persones ja
sigui company/a, amic/a, xicot/a…
Aquest tipus de
taller pot modificar els pensaments dels alumnes, millorant la seva manera
d’actuar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada