2 de febr. 2017

MERCÈ ESPUNYA, UNA PROFE MOLT ACTIVA

Avui entrevistarem la Mercè Espunya, ja que aquest és el seu darrer curs com a professora.


1-Quant de temps fa que es dedica a l’ensenyament? I concretament, a l’institut Sobrequés?
vaig començar a treballar el curs 1979, fa només trenta-vuit anys!! I estic aquí al Sobrequés des de l’any 1997. M’ha passat volant, la veritat...!

2-Li ha agradat la seva professió? Quina carrera va estudiar? A on?
Sí molt, perquè tot i dedicar-me sempre a l’ensenyament, he tingut la oportunitat de fer coses força diferents i amb gent molt diversa. He après molt de tot i de tothom i, en general, ha estat molt gratificant. Vaig estudiar Magisteri, especialitat de Filologia Anglesa a la Universitat Autònoma de Barcelona, i més tard em vaig llicenciar en Psicopedagogia per la UOC.
3-Sempre has volgut ser professora? Te’n penedeixes?
Mentre estudiava Batxillerat i COU em vaig preparar per entrar a Medicina i vaig començar la carrera a la UAB, a Bellaterra. Però només vaig cursar el primer trimestre. M’explico: jo era molt inquieta, m’interessaven moltes coses i vaig pensar que no podria amb tot; venia de l’institut d’Olot d’unes classes petites, i en arribar allà i veure que érem més de 100 alumnes a l’aula, no em va agradar gens. Res, que em vaig espantar i no m’hi vaig adaptar...Potser hauria d’haver tingut més paciència però la veritat és que no me’n penedeixo gens perquè, com us deia, m’ha agradat molt dedicar-me a l’ensenyament. Les dues són feines en les quals has de treballar i relacionar-te amb persones, i això sí que ho tenia molt clar.
4-Has estat treballant en altres centres a part d’aquest? Si poguessis escollir qualsevol centre quin triaries?
Sí, en total he estat treballant en sis centres diferents, tres de Barcelona i tres de Girona i voltants. He tingut la sort de poder escollir sempre, ja que un cop vaig haver aprovat les oposicions, a l’any 1981, de seguida vaig tenir la plaça en propietat. Quan m’he canviat de centre ha estat perquè m’ interessava fer-ho. Em considero molt afortunada d’haver pogut estar tots aquests anys al Sobrequés, ja que, en general, sempre hi ha hagut molt bon ambient tant pel que fa als alumnes com als professors i m’hi he sentit molt a gust.
5-Com és que vares estudiar anglès?
Als anys 60/70 tant a l’escola com al Batxillerat estudiàvem francès, però quan tenia uns 16 anys vaig decidir apuntar-me a classes d’ anglès. De petita anava de càmping a Montgó, L’Escala, i tant el meu germà com jo volíem entendre’ns amb els estrangers (en aquell temps eren majoritaris, hi havia molt poca gent del país). És per això que vaig contactar amb una noia anglesa, la Nicola, de la mateixa edat que jo, i vam fer un intercanvi. Vaig passar un estiu a casa seva i ella va venir després a casa meva, a Olot. El problema va ser que quan va tornar al seu institut, la professora de castellà li va preguntar: “D’on has tret aquest accent tan estrany?” I és que clar, tots els meus familiars i jo mateixa parlàvem un castellà garrotxí que tenia molt que desitjar! Aquelles “L” catalanes feien un mal d’orelles...!! Encara ara som molt amigues, ens veiem gairebé cada any. Cal dir que ella ha acabat estudiant català, però que quan va voler que la seva filla aprengués castellà, la va enviar a Salamanca.
6-Ara que et jubiles, què faràs al teu temps lliure?
Com us deia, he estat sempre una persona bastant inquieta i és per això que no dono l’abast amb les meves aficions: m’agrada molt llegir, escriure, fer ioga, tocar el piano i la guitarra, cantar, ballar, fer excursions, nedar, anar en bicicleta, a concerts, al cinema, al teatre, viatjar amb la família i els amics... Només espero tenir salut per poder-ho gaudir tant com sigui possible.

  1. Un color:el lila
  2. Un paisatge:la Costa Brava
  3. Un país:Catalunya
  4. Un animal:el gos
  5. Un personatge famós:el Dalai Lima
  6. Un desig:la pau
  7. Un projecte pendent:aprendre alemany
  8. Un personatge històric:Johan Sebastian Bach
  9. Un mitjà de transport: la bicicleta
  10. Amb qui t'agradaria fer un cafè?amb la gent que estimo
  11. Un llibre que tornaries a llegir:"Sàpiens" de Yuval Noah Harari
  12. Una pel·lícula que no ens podem perdre:"el viatge de Chihiro"

Xicu Guinart i Carla Iglesias.

5 comentaris:

  1. Una bona entrevista, nois. La Mercè és una d'aquelles persones que fa que la vida sigui millor. Té un entusisme que s'encomana i juntes hem compartit moltes aventures. Gràcies Mercè, per tot el que ens has donat.

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
    Respostes
    1. esperem que et vagi molt bé durant els popers anys Mercè

      Elimina
    2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

      Elimina