17 de nov. 2016

SORTIDA AL CASTELL DE MONTGRÍ

El castell de Mongrí

El passat dilluns 17 d’octubre, els alumnes de 3r, vam fer una excursió de tutoría al castell de Montgrí i ens ho vam passar molt bé.
Hi vam anar amb autobús, que sortia a les 8:00, fins arribar a Montgrí. El viatge va ser llarg perquè el trajecte va durar  molt (45 min.), tot i així va ser divertit. Vèiem el paisatge a través de la finestra de l’autoús, era espectacular. Darrera d’un bloc de pisos va aparèixer imponent el castell de Montgrí, havíem arribat!

L’autobús ens va deixar al peu del castell per començar la caminada que va ser una mica cansada,  ja que el terreny era bastant rocós i muntanyós, al final vam acabar amb mal als peus. Vam començar a pujar el castell, i a mesura que anàvem pujant tot s’anava fent més petit i així fent un paisatge més bell. Quan ja portàvem mig camí ens vam parar a esmorzar, només era un simple bocata, però, després de la caminada, semblava molt més saborós. Va ser una escalada una mica forta, però finalment vam arribar a dalt. La sensació d’haver guanyat a la muntanya ens omplia d’orgull, i la suau brisa calmava la sensació de cansament. El paisatge era preciós, a l’esquerra s`hi veia la meravellosa ciutat de Torroella o Terroella, com diuen els de l’Empordà, i a la dreta l’imponent castell. Des de dalt es veien tots els camps de conreu i també les Medes al fons que semblaven vaixells perduts al mig del mar.

Al davant del castell
Després, per grups, vam pujar a dalt i el nostre professor de socials, en Joan Boada, ens va explicar una mica d’historia del castell.
Havent fet el segon esmorzar vam començar a tornar cap al bus. Mentre baixàvem vam veure alguna cabra. El pitjor de tot de la tornada va ser que hi havia una baixada molt recta i empinada i relliscava molt, era fàcil caure. Al final vam arribar a un lloc amb taules de càmping amb una font. Després de descansar, vam estar caminant fins a arribar al bus. Durant el trajecte de tornada alguns van aprofitar per dormir, ja que estaven una mica cansats de l’excursió.

En general va ser una gran experiència.