29 de febr. 2016

PUBLICITAT ENGANYOSA


Quan anem a comprar, moltes coses ens diuen què és el millor per a consumir. La publicitat és una de les coses més importants a l’hora de prendre la decisió de comprar un producte o un altre, ja que ens diu les seves qualitats. El problema és que aquesta publicitat no és sempre certa i de vegades exagera molt les qualitats del producte anunciat. Quan veiem això parlem de publicitat enganyosa.


Podem separar la publicitat enganyosa en dos grups principals:

IMATGES:  La seva funció és vendre’ns un producte mitjançant imatges molt millorades.

EFECTES: exagera les qualitats que té el producte o simplement en destaca algunes qualitats que no té.
Aquí tenim uns exemples de publicitat enganyosa de imatges:


Aquestes imatges corresponen a  McDonald’s. Podem veure que la imatge de la primera hamburguesa, que és la que anuncien, és completament diferent a L’hamburguesa que ens venen a la realitat, la seva presentació és en comparació a la primera
.duye.PNG
Un altre clar exemple de publicitat enganyosa seria “Vanish”. En els seus anuncis podem veure com en utilitzar aquest detergent, la roba que tenim queda molt més neta del que estava. Fins aquí tot normal, però una cosa és que la roba quedi més neta i l’altra cosa és que canviï de color, de gris a blanc com la neu tal i com podem veure a la imatge.


tarea 1.jpgefecto-axe1.jpg

Quan mirem la televisió sovint veiem anuncis del desodorant masculí “AXE”. Aquest producte acostuma a destacar que si l’utilitzes, totes les noies t’aniran al darrere.

Degut a aquests anuncis, “AXE”  va tenir alguns problemes amb un jove asiàtic. Aquest home de Nova Delhi va denunciar la marca de desodorants, ja que assegura que portava set anys utilitzant els seus productes i no aconsegueix atraure a cap dona tal i com promet “AXE” en els seus espots publicitaris. Vaibhav Bedi, el jove, ha portat el seu cas als tribunals de justícia ja que diu que una “amiga” el va colpejar amb una escombra just després de dutxar-se amb productes “AXE” i apàreixer davant d’ella totalment nu. Assegura que per això ha tingut greus depressions i danys psicològics. Encara no s’ha dictat sentència però tot apunta que el jove guanyarà el cas i serà indemnitzat.




En conclusió, cal ser prudent a la hora d'anar a comprar, ja que el "99%" de les empreses exageren les qualitats dels seus productes.



Sergi Laurent, Roger Fàbrega



5 comentaris: